سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لمینت متحرک دندان خوب است یا بد کجا بخریم

نکات دندان پزشکی از تاریخچه تا جراحی دندان به صورت خلاصه

    نظر

خیلی از افراد بخاطر هزینه های سنگین و کمر شکل دندان پزشکی جرات رفتن و پا گذاشتن به مطب پشزک را ندارند و شاید اگر هر مجبور شوند برای کشیدن دندان خواهند رفت رفتن به دندانپزشک برای همه ضروری است. حتی اگر همیشه بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنید و از سلامتی خود مطمئن هستید، باید حداقل سالی یک بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید. سلامت دندان ها باید سالی یک بار بررسی شود. بسیاری از افراد از رفتن به دندانپزشک می ترسند. انتخاب یک دندانپزشک ماهر و حرفه ای می تواند ترس افراد از مراجعه به دندانپزشک را کاهش دهد.


تاریخچه دندان پزشکی چیست



تاریخچه دندان پزشکی چیست :

دندانپزشکی به حدود هفت هزار سال قبل از میلاد برمی گردد. جالب است بدانید که اولین افرادی که خدمات دندانپزشکی را در چین و فرانسه ارائه کردند متخصصین زیبایی بودند. با این حال، فعالیت آنها در قرن 14 پس از میلاد ممنوع شد و دندانپزشکی تنها به گروه های خاصی ارائه می شد. پیر پاشارد که اولین کسی بود که کتاب ها و رساله هایی را در این زمینه به درستی و منطقی منتشر کرد، نام خود را به عنوان پدر دندانپزشکی به خود اختصاص داد.در ایران سالهاست که برای درمان دندان درد از داروهای گیاهی و داروهای گیاهی استفاده می شود. در سال 1307 که دارالفنون تأسیس شد، دانشکده دندانپزشکی نیز در آنجا افتتاح شد. ضمناً با تأسیس دانشگاه تهران این رشته گنجانده شد و همچنان در این دانشگاه و سایر دانشگاه های مطرح کره تدریس می کنم.


مراقب علائم جدید بیماری دهان باشید




مراقب علائم جدید بیماری دهان باشید.


اگر دندان شما درد گرفت بدانید شاید خراب باشد چون اگر زیود پیشگیری نمایید دیگر لازم نیست عصب کشی نمایید و فقط پر کردن دندان را انجام میدهید به خصوص  اگر هنگام مسواک زدن لثه هایتان خونریزی کرد، یکی از علائم بیماری لثه است، بنابراین بهتر است فورا به پزشک مراجعه کنید. اما اگر این کار را به تعویق بیندازید، باید بدانید که باکتری های موجود در دهان شروع به خوردن لثه و دندان های شما می کنند.


جراحی دندان چگونه است



جراحی دندان چگونه است :

جراحی دندان  دلایل مختلفی انجام میشود، که البته بر خلاف خیلی ها دردی ندارد چون بی حسی زده میشود و اگر حساس هستید به پزشک بگویید بی حسی بیشتری بزنید اما شایع ترین علت جراحی دندان عقل است. دندان عقل هشتم یکی از دندان هایی است که در آخرین مراحل رشد دندان ظاهر می شود و به دلیل نداشتن فضای کافی از دید اکثر افراد پنهان می ماند. جراحی دندان عقل در سنین پایین درد کمتری دارد و نتایج بهتری به همراه دارد. انبساط این دندان ها باعث استحکام بیشتر ریشه ها و مشکلاتی در کشیدن می شود اما اگر دندان عقل به طور کامل شکل نگیرد به دلیل نرمی به راحتی از فک بیرون کشیده می شود.البته پوسیدگی دندان نیز یکی از دلایل جراحی است، بنابراین اگر پوسیدگی وسیعی دارید که با دندانپزشکی زیبایی قابل درمان نیست، باید دندان را کشیده و خارج کنید.